چیلر هوا خنک

چیلر های هواخنک شرکت هواتراز در سه  مدل با کمپرسور های اسکرال ( SCROLL)  وکمپرسور های رفت وبرگشتی   (RECIPROCATING)  و کمپرسور های اسکرال  ( SCREW)   تولیدمیگردد.

لازم به ذکر این مطلب است که چیلر هایی با ظرففیت 3 الی 120 تن تبرید را میتوان با کمپرسور های اسکرال طراحی وتولید نمود وچیلر هایی از ظرفیت 3 الی 280 تن تبرید را با کمپرسور های رفت وبرگشتی و50 الی 1280 تن تبرید را جز در نظر گرفت ونسب به ساخت آن ها اقدام نمود.

در طراحی چیلر پارامتر هایی همچون ارتفاع از سطح دریا , شرایط دمای هوای خشک , میزان رطوبت هوا وبه طور کلی اقلیم محل نصب دستگاه بسیار مهم است .که تمام این پارامتر ها در نرم افزار های به روز شرکت هواتراز مد نظر قرارداده میشود وچیلر مورد درخواست مشتری تولید وارایه میگردد.

پیشینه استفاده از چیلر به نزدیک به 200 سال پیش برمیگردد که دانشمندی با نام مایکل فارادی موفق به کشف وبهره برداری از سیکل جذلی گردید واولین ماشین تبرید در انگلستان تولید گردید.که این امر خود باعث تحولی عظیم در صنعت تهویه وتبرید گردید.

نحوه کار چیلر صرفا وابسته به دما وفشار سیکل ودر عین حال نوع گازی که این چرخه را به بهترین نحو تکمیل میکند وابسته است.که ابتدا گازتوسط کمپرسور متراکم میگردد وسپس گاز به واسطه افزایش فشاری که در کمپرسور پیدا کرده است به کندانسور هدایت میگردد که در کندانسور دما وفشار گاز کاهش میابد وبا تغییر فاز از گاز به مایع تبدیل میگردد.در این مرحله پس از عبور از قطعاتی همچون شیر دستی وشیر برقی وفیلتر درایر وسایت گلاس وارد اکسپنش والو میگردد وبه صورت پودر به داخل لوله های مسی اواپراتور تزریق میگردد که باتبخیر خود دمای آب داخل اواپراتور را تا 7 درجه سانتی گراد کاهش میدهد.

کلیه چیلر های ساخت شرکت هواتراز از بدنه با جنس گالوانیزه گرم HOT DIP GALVANAZED  میباشد که تماما با پیچ ومهره از جنس گالوانیزه به یکدیگر متصل میگردند.

کمپرسورهای مورد استفاده در این چیلر ها تماما از برند های معتبر موجود در بازار ایران ازجملهکوپلند آمریکا، بیتزر آلمان، دانفوس فرانسه و هنبل تایوان رف کمپ(RefComp) ایتالیا می باشند.

گازهای مورد( ماده مبرد) استفاده که با توجه به ظرفیت وشرایط نصب به مشتریان این شرکت پیشنهاد میگردد از انواع مختلفی همچون R22,R407C,R134A میباشد که تماما با روغن مورد نظر درون کمپرسور ها شارژ میگردد.

کندانسور های دستگاه تماما از نوع FIN PLATE  با فین آلومینیوم ولوله مسی میباشدکه باتراکم مورد نظر از 8FPI  الی 14 FPI  تولید میگردد به صورت دو طرح FLAT  یا V TYPE  درون چیلر ها قرارمیگیرد.کلیه کویل ها دارای پوشش GOLD FIN /BLUE FIN  میباشد که از لوله مسی Inner groove  با سایز 3/8  جهت تولید استفاده میگردد.

مزایا این کندانسور ها :

  • تعمیر ونگهداری آسان
  • امکان یکپارچه سازی دستگاه چیلر
  • قابلیت نصب در فضای باز وحذف برج خنک کننده
  • قابلیت کنترل بهینه عملکرد چیلر در کلیه شرایط آب وهوایی

فن های آکسیال مورد استقاده تماما از برند های معتبری همچون EBM . زیلابگ یا دمنده یورونت میباشد که به صورت تک دور یا کنترل دور از طریق اینورتر این فرآیند صورت میپذیرد.

تابلو برق های این چیلر های تماما رعایت شرایط ایمنی وا ز جنس ورق گالوانیزه گرم HOT DIP GALVANAIEZD  با پوشش رنگ الکترواستاتیک با ضخامت 50 میکرون میباشد .

کلیه قطعات داخل تابلو برق تماما از برند های مطرح همچون SCHNEIDER  یا SCIEMENS  با سیستم کنترل CAREL  میباشد.

اواپراتور های مورد استفاده در  چیلر های ساخت شرکت هواتراز  از نوع shell & tube )پوسته فولادی بدون درز) با لوله های مسی از نوع فین داخلی (Inner groove ) یا ستاره های آلومینیومی 5 پر طراحی و تولید می شود.

شیر انبساط مورد استفاده در ساخت چیلر تراکمی هوا خنک می تواند از نوع فشاری، ترموستاتیکی یا الکتریکی باشد. شیر انبساط قبل از اواپراتور و بعد از کندانسور نصب می گردد و مایع مبرد گرم را با ایجاد افت فشار به گاز سرد تبدیل می کند یا به عبارت دیگر وظیفه شیر انبساط در سیکل تبرید، کاهش فشار در مسیر مایع و در نتیجه کاهش دمای آب می باشد. در واقع باعث تبدیل مبرد از مایع گرم به گاز سرد می شود. از مهم ترین عملکردهای شیر انبساط در چیلرهای تراکمی نقش آنها در تعیین میزان جریان مبرد وارد شده به اوپراتور و میزان سرمایش آب توسط چیلر می باشد. دومین نقش اساسی شیر انبساط تعیین میزان سوپر هیت می باشد، سوپر هیت به میزان افزایش دمای بخار پس از رسیدن به حالت اشباع گفته می شود. همیشه در چیلر ها به 5 الی 6 درجه سوپر هیت نیازمند هستیم تا آب وارد شده به اوپراتور به صورت مایع وارد کمپرسور نشود علاوه بر این در صورتی که سوپر هیت از مقدار ذکر شده بیشتر باشد ممکن است موجب سوختن سیم پیچ های کمپرسور شود به همین دلیل از شیر انبساط جهت کنترل میزان سوپر هیت نیز استفاده می شود.

نسل جدید چیلر در صنعت تهویه مطبوع دنیا استفاده از کمپرسور های اسکرودرساخت چیلر میباشد که مزیت هایی از قبیل راندمان بالا و قابلیت کنترل ظرفیت از 25% تا 100% متناسب با نیاز مصرف و صدای پایینتر نسبت به چیلر های با کمپرسور رفت وبرگشتی وساختار ساده وتعمیرات بسیار راحت  را دارا میباشد.

چیلر های اسکرال از دو حلزون غیر هم محور تشکیل شده که یکی ثابت ویکی دیگر متحرک میباشد.

این نوع چیلر ها در تناژهای پایین وبیشتر جهت مصارف مسکونی و تجاری دارند.

هواتراز

معایب اکونوپک

معایب اکونوپک تهویه مطبوع از جمله عناصر حیاتی در ساختمان‌ها و مکان‌های مختلف مانند بیمارستان‌ها، دفاتر، کارخانجات و مراکز تجاری است. هواسازهای اکونوپک به عنوان یکی

اطلاعات بیشتر »
هواتراز

خرید اکونوپک

خرید اکونوپک تهویه مطبوع به عنوان یکی از عناصر اساسی در اماکن مختلف از منازل شخصی تا محیط‌های کاری و تجاری تأثیر به‌سزایی در کیفیت زندگی

اطلاعات بیشتر »
هواتراز

هواساز اکونوپک

هواساز اکونوپک در دنیای امروز، تهویه مطبوع یکی از نیازهای حیاتی در مکان‌هایی که ما زندگی می‌کنیم و کار می‌کنیم است. ایجاد شرایط بهداشتی، راحتی و

اطلاعات بیشتر »