عوامل هوادهی و کنترل شرایط سالن قارچ

شرایط رطوبتی در سالن های کشت قارچ باید در حد 70-90 درصد باشد که برای فراهم نمودن این محیط، اتاق باید ایزوله شود تا بتوان عوامل محیطی ( دما، رطوبت و دی اکسید کربن ) را کنترل کرد.

برای ایجاد محیطی مناسب برای پرورش قارچ، نیاز به هوای تازه است که از طریق دریچه های قابل تنظیم در طول سقف راهروی اصلی و گرمای مورد نیاز آن توسط لوله های بخار یا آب گرم نصب شده روی کویل هواساز ایرواشر تامین می گردد.

اختلاف در چگالی هوای سرد و گرم باعث تولید جریان هوا می شود و محیط مناسب را برای پرورش فراهم می کند.
امروزه سامانه هایی با نام هواساز مرکزی یا هواساز ایرواشر طراحی شده است که برای فراهم نمودن شرایط سالن های پرورش، 4 فاکتور رطوبت، گرما، سرما و تهویه با هم تلفیق شده و شرایط متعادل آب و هوایی را برای رشد قارچ ها تامین می نماید.

هوای تازه :
در این دستگاه ها هوای تازه پس از عبور از صافی های مخصوص با مقداری از هوای در گردش مخلوط شده و سپس با عبور از کویل هواساز وارد تونل هوا می شود و سپس بعد از آماده سازی این هوای تازه از طریق منافذ تعبیه شده روی تونل وارد سالن های پروش می شود و پس از آن برای جلوگیری از هدر رفتن هوا و رطوبت، دریچه آن بسته و فقط هوای در گردش جریان خواهد داشت.

رطوبت سازی:
تولید رطوبت یا با استفاده از افشانک و یا از طریق سیستم رطوبت ساز داخلی انجام می گیرد.
رطوبت تولید شده در حالت دوم ریز تر از رطوبت تولید شده توسط افشانک است.
اگر به هوای تازه نیاز باشد باید به اندازه نیاز دریچه هوای در گردش بسته شده تا هوای تازه وارد اتاق شود و غلظت دی اکسید کربن داخل از منافذ اطراف درب ورودی خارج گردد.
به دلیل اجتناب از اختلال دما و رطوبت درون اتاق های رشد باید با استفاده از سامانه تهویه مطبوع مخصوص هواسازهای صنعتی قارچ این کار انجام گیرد و شرایط مطلوبی را برای کشت قارچ فراهم نمود.

 

هواتراز

معایب اکونوپک

معایب اکونوپک تهویه مطبوع از جمله عناصر حیاتی در ساختمان‌ها و مکان‌های مختلف مانند بیمارستان‌ها، دفاتر، کارخانجات و مراکز تجاری است. هواسازهای اکونوپک به عنوان یکی

اطلاعات بیشتر »
هواتراز

خرید اکونوپک

خرید اکونوپک تهویه مطبوع به عنوان یکی از عناصر اساسی در اماکن مختلف از منازل شخصی تا محیط‌های کاری و تجاری تأثیر به‌سزایی در کیفیت زندگی

اطلاعات بیشتر »
هواتراز

هواساز اکونوپک

هواساز اکونوپک در دنیای امروز، تهویه مطبوع یکی از نیازهای حیاتی در مکان‌هایی که ما زندگی می‌کنیم و کار می‌کنیم است. ایجاد شرایط بهداشتی، راحتی و

اطلاعات بیشتر »