رطوبت ساز قارچ چه کاربردی دارد

احتمالاً‌ از این امر اطلاع دارید که نقش رطوبت در پرورش قارچ یک نقش حیاتی به شمار می‌آيد. بدون تأمین رطوبت قارچ‌ها به درستی رشد نخواهند کرد. دستگاه‌های رطوبت ساز قارچ به شما کمک می‌کنند تا میزان رطوبت سالن پرورش قارچ را در شرایط مختلف همواره یکسان نگاه دارید تا فرایند رشد قارچ‌ها بدون مشکل خاصی ادامه یابد.

در گذشته به دلیل عدم وجود دستگاه‌های رطوبت‌ ساز کاربران دشوارهایی‌ها بسیاری در زمینه تأمین رطوبت موردنیاز سالن‌های قارچ داشتند. با پیشرفت تکنولوژی این وسایل نیز پیشرفت کردند و به شکل امروزی خود ارتقا یافتند. در ادامه متن با ما همراه باشید تا اطلاعات مناسبی را در مورد این محصولات کاربردی به شما ارائه کنیم.

رطوبت ساز میزان رطوبت را تنظیم می‌کند

چرا باید از رطوبت‌ساز استفاده کنیم؟

برای پاسخ به این پرسش باید گفت که مهم‌ترین وظیفه رطوبت ساز قارچ ایجاد رطوبت موردنیاز قارچ‌های شما است. میزان رطوبت در سال‌های پرورش قارچ باید با دمای سالن هماهنگی داشته باشد. این محصولات می‌توانند بدون خیس شدن بیش از حد خاک و یا قارچ‌ها، رطوبت مدنظرتان را تنظیم کنند.

پس از تکمیل دوره رویش، میزان رطوبت درون سالن پرورش باید به بیش از هفتاد درصد برسد. به طبع تأمین این میزان رطوبت با استفاده از دستگاه‌های قدیمی و سنتی مانند دیگ‌های بخار امکان‌پذیر نیست و بهره‌گیری از چنین محصولاتی تنها موجب هدررفت وقت و زمان شما می‌شود.

علاوه بر این دستگاه‌های سنتی معمولاً میزان رطوبت پایین‌تر از حالت مدنظر را تأمین می‌کنند که این امر نیز خود دلیلی برای از بین رفتن قارچ‌های کاشته شده خواهد بود، با توجه به موارد گفته شده مي‌توان با قطعیت اعلام کرد که هر سالن پرورش قارچی که امروزه از رطوبت ساز قارچ استفاده می‌کند از لحاظ تولیدی به شدت نسبت به رقبا عقب خواهند ماند و در موارد بسیاری متحمل ضررهای مالی سنگینی می‌شود.

این دستگاه‌ها قیمت مناسبی دارند

مهم‌ترین بخش‌های یک دستگاه مخصوص رطوبت ساز قارچ

برای درک بهتر علمکرد رطوبت ساز‌های قارچ بهتر است با مهم‌ترین بخش‌های این محصول نیز آشنا شوید. اولین و در واقع اصلی‌ترین بخش یک رطوبت ساز قسمتی به نام پیزو سرامیک است. امروزه اکثر رطوبت‌ساز‌ها از نوع اوتراسونیک هستند.

این دستگاه‌ها با تکنولوژی ویژه‌ای کار می‌کنند که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا میزان رطوبت مدنظر کاربران در مدت زمان بسیار کوتاهی به وجود آورند. جالب است بدانید که پیزو سرامیک قابلیت تولید بخار سرد را دارد. بخار سرد موجب ایجاد رطوبت مناسب بدون آسیب رسیدن به قارچ می‌شود که یک امر بسیار مناسب در زمینه رشد صحیح محسوب می‌شود. در ادامه به سایر بخش‌های مهم رطوبت‌ساز‌ها می‌پردازیم.

منبع انرژی

همانطور که از نام این بخش می‌توان فهمید، منبع انرژی وظیفه دارد تا میزان ولتاژ مورد نیاز دستگاه را در اختیار آن قرار دهد. برخلاف تصور کاربران منبع تغذیه یا منبع انرژی رطوبت‌سازهای مخصوص قارچ چندان بزرگ و حجیم نیست و به ولتاژ بالایی نیز نیاز ندارد.

بدنه دستگاه

این بخش رطوبت‌ساز از دستگاه در برابر آسیب‌های فیزیکی محافظت خواهد کرد. بدنه رطوبت‌سازهای امروزی معمولاً به وسیله پلاستیک و یا فولاد ضدزنگ تولید می‌شود. این امر به شما کمک می‌‌کند تا خیال راحتی از بابت افزایش عمر مفید رطوبت‌ساز مربوطه داشته باشید.

سنسورهای رطوبت

سنسور یا حسگر رطوبت به صورت مداوم در زمینه کنترل مقدار رطوبت درون سالن پرورش قارچ فعالیت می‌کند. در دستگاه‌های مدرن رطوبت ساز قارچ از سنسورهایی به نام سنسورهای SMART استفاده می‌شود. این سنسورها می‌توانند در صورت کاهش رطوبت به صورت خودکار آن را افزایش دهند.

به طبع در زمان افزایش بیش از حد رطوبت نیز همین سنسور یا حسگر دستگاه را به گونه‌ای تنظیم خواهد کرد که میزان رطوبت سالن کاملاً متعادل شود. در واقع همانطور که رطوبت کم منجر به خراب شدن محصول می‌شود، رطوبت بیش از حد نیز برای رشد قارچ مناسب نیست.

رطوبت‌سازها انرژی چندانی مصرف نمی‌کنند

سخن پایانی

امروزه استفاده از رطوبت‌سازها به یک فرایند عادی در زمینه رشد انواع قارچ تبدیل شده است.این دستگاه‌ها به تولیدکنندگان کمک می‌کنند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به تأمین و تنظیم رطوبت مدنظر محصول خود اقدام کنند.

رطوبت ساز قارچ از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است که هر کدام از آن‌ها دارای وظیفه منحصر به فرد خود هستند. از جمله این بخش‌ها می‌توان به پیزوسرامیک، منبع انرژی و سنسور رطوبت اشاره کرد. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر تنها کافی است با مشاوران ما تماس بگیرید.

متا: رطوبت ساز قارچ یک محصول فوق‌العاده کاربردی در زمینه تولید قارچ به شمار می‌آید که می‌تواند در تنظیم و تعیین میزان رطوبت سالن پرورش به شما کمک کند.

هواتراز

معایب اکونوپک

معایب اکونوپک تهویه مطبوع از جمله عناصر حیاتی در ساختمان‌ها و مکان‌های مختلف مانند بیمارستان‌ها، دفاتر، کارخانجات و مراکز تجاری است. هواسازهای اکونوپک به عنوان یکی

اطلاعات بیشتر »
هواتراز

خرید اکونوپک

خرید اکونوپک تهویه مطبوع به عنوان یکی از عناصر اساسی در اماکن مختلف از منازل شخصی تا محیط‌های کاری و تجاری تأثیر به‌سزایی در کیفیت زندگی

اطلاعات بیشتر »
هواتراز

هواساز اکونوپک

هواساز اکونوپک در دنیای امروز، تهویه مطبوع یکی از نیازهای حیاتی در مکان‌هایی که ما زندگی می‌کنیم و کار می‌کنیم است. ایجاد شرایط بهداشتی، راحتی و

اطلاعات بیشتر »